Keturias dienas trijuose miestuose – Klaipėdoje, Palangoje ir Šventojoje – vyko XVIII Lietuvos pučiamųjų orkestrų čempionato renginiai. Tai – didžiausias pučiamųjų instrumentų orkestrų konkursas Lietuvoje, kuriame kasmet pasirodo visų kategorijų orkestrai iš įvairių Lietuvos miestų ir miestelių. 2001-aisiais prasidėjęs Panevėžyje, šiemet čempionatas persikėlė į Palangą, kur koncertai, perklausos ir kitos veiklos vyko naujoje koncertų salėje bei kitose miesto koncertinėse erdvėse.
Kazys Daugėla „Palanga įrodė, kad yra verta būti pučiamųjų orkestrų muzikos sostine”
Balandžio 6-8 dienomis vykusiame XVIII Lietuvos pučiamųjų instrumentų orkestrų čempionate – tarptautiniame orkestrinės muzikos savaitgalyje Palangoje – dalyvavo 35 profesionalūs ir mėgėjų orkestrai iš Lietuvos ir Latvijos, apie 1200 muzikantų ir profesionalių atlikėjų iš visos Europos. Kaip ir kasmet vyko tradicinė instrumentų paroda, meistriškumo pamokos, susitikimai su kompozitoriais, seminarai, svečių koncertai Palangoje ir Šventojoje, bei daugybė papildomų veiklų.
Nuotraukoje Palanga pasiruošusi priimti XVIII-ojo Lietuvos pučiamųjų instrumentų orkestrų čempionato dalyvius ir svečius.
“Labai džiugu, jog 2018-aisiais, Lietuvos šimtmečio minėjimo metais, Čempionatas atsinaujina ne tik keisdamas projekto lokaciją bet ir sulaukdamas dar daugiau profesionalių orkestrų dalyvaujančių konkurse. Kviečiame gausų būrį svečių, kurie ne tik praturtina meninę programą, bet ir dalijasi savo scenine patirtimi bei žiniomis su jaunaisiais atlikėjais ir šio žanro profesionalais. Viliuosi, jog Palangos miestas, kuris yra tituluojamas atostogų sostine, puoselėdamas ilgametes pučiamųjų orkestrų tradicijas ateityje taps ir Europos pučiamųjų instrumentų orkestrų sostine” – sakė ilgametis šio projekto iniciatorius Remigijus Vilys Palangos kurhauze vykusioje spaudos konferencijoje.
Nuotraukoje Spaudos konferencijai Palangos kurhauze pasibaigus su XVIII-ojo Lietuvos pučiamųjų instrumentų orkestrų čempionato svečiais, žiuri vertinimo komisijos nariais ir organizatoriais. Iš kairės į dešinę: Remigijus Vilys, Rimantas Antanas Mikalkėnas, Brett Baker, Kazys Daugėla, Jacob Dijkstra, Tom Davoren, Vygantas Rekašius ir Viktorija Puidokė.
Šio čempionato tikslas – užtikrinti pučiamųjų orkestrų dalyvavimo Dainų šventėse tradicijas, populiarinti pučiamųjų instrumentų orkestrų žanrą Lietuvos regionuose, skatinti naujų pučiamųjų instrumentų orkestrų kūrimąsi, orkestrų žanrų įvairovę. Suteikti galimybę mėgėjų ir profesionalų orkestrams pasitikrinti savo kvalifikaciją ir lygį kitų Lietuvos orkestrų kontekste. Skatinti lietuvių kompozitorius, pristatyti Europos ir pasaulio orkestrinės muzikos kompozitorių kūrybą, žymiausius kolektyvus ir atlikėjus.
Lietuvos varinių pučiamųjų instrumentų asociacija (LBBA) į kasmet organizuojamą Lietuvos pučiamųjų instrumentų orkestrų čempionatą, kviečia pripažintus visame pasaulyje kompozitorius, dirigentus ir atlikėjus, kurie mielai dalijasi savo kūrybinėmis patirtimis su Lietuvos studentais, kompozitoriais ir kitais muzikais. Prieš prasidedant 18-ajam Lietuvos pučiamųjų instrumentų orkestrų čempionatui, balandžio 5 d. pirmą kartą buvo surengtas seminaras „Aranžavimas orkestrams” Klaipėdos Universiteto Menų fakultete, kurį vedė Salfordo universiteto lektorius, kompozitorius ir dirigentas Tom Davoren (Jungtinė Karalystė). Būtent šio kompozitoriaus kūrinius Lietuvos varinių pučiamųjų instrumentų orkestrų asociacija čempionato dalyviams išrinko kaip privalomus atlikti C ir D kategorijose.
Nuotraukoje Klaipėdos Universiteto Menų fakultete buvo surengtas seminaras „Aranžavimas orkestrams”, kurį vedė Salfordo universiteto lektorius, kompozitorius ir dirigentas Tom Davoren (Jungtinė Karalystė).
Palangoje atvykę orkestrai – regioninių turų finalininkai.
Sausio mėnesio pabaigoje įvykę regioniniai konkursai padėjo vertinimo komisijai atrinkti geriausius Lietuvos pučiamųjų instrumentų orkestrus, kurie, suskirstyti į 4 kategorijas pagal muzikavimo lygį, dalyvavo finalo renginiuose Palangoje. Visi čempionate dalyvavę pučiamųjų orkestrai rungėsi atitinkamose kategorijose: A – naujai įsikūrę, pradedančiųjų groti vaikų orkestrai, B – muzikos, meno mokyklų orkestrai, ankstesniais metais laimėję A kategorijoje, C – pažengusiųjų muzikantų orkestrai, ankstesniais metais laimėję B kategorijoje, D – aukštųjų muzikos mokyklų, ankstesniais metais laimėję C kategoriją ir aukščiausioje E – profesionalūs orkestrai, kurie šiemet neparodė noro dalyvauti. Pučiamųjų orkestrų čempionato laimėtojams suteikiama teisė atstovauti Lietuvai Europos ir pasaulio čempionatuose.
Visų orkestrų pasirodymus pagal Europinę vertinimo sistemą vertino tarptautinė komisija, jos sudėtyje atstovai iš: Jungtinės Karalystės, Nyderlandų, Latvijos ir Lietuvos muzikos ekspertų (kompozitorių, dirigentų, atlikėjų, pedagogų, konsultantų). Visi orkestrai buvo vertinami 100 balų sistemoje pagal intonaciją, ritmą, balansą, dinamiką, garso kokybę, privalomo kūrinio ir choralo atlikimą, muzikinę programą, orkestro reprezentaciją ir dirigento darbą. Vertinimo komisijos nariai iš Lietuvos orkestrų atliekamų kūrinių klausėsi negalėdami matyti atlikėjų (būdami už širmos), kad vertinimas būtų objektyvus, neblaškytų dėmesio muzikine prasme nereikšmingos detalės – apranga, išoriniai elementai. Svečiai iš užsienio galėjo stebėti orkestrų pasirodymus, vertinti reprezentacinę orkestro pusę: dirigento darbą, įžengimą į sceną, bendrą kolektyvo kultūrą. Kiekvienos kategorijos orkestras turėjo atlikti privalomąją programą ir bent vieną Lietuvių kompozitoriaus kūrinį. Vertindami muzikinį atlikimą, komisijos nariai privalėjo atkreipti dėmesį į intonaciją, ritmą, balansą, dinamiką, garsą ir kitus aspektus.
Nuotraukoje Grand Prix laimėtojas „C’ orkestrų kategorijoje – Šilutės meno mokyklos fanfarinis pučiamųjų instrumentų orkestras “Pamarys”, dirigentas Gražvydas Raila.
Pirmąją čempionato dieną balandžio 15 d. 17 val. Palangos koncertų salėje C kategorijoje varžėsi 5 pučiamųjų instrumentų orkestrai: 4 Lietuvos ir vienas Latvijos. Grand Prix ir 700 Eurų piniginį prizą šiemet laimėjo Šilutės meno mokyklos fanfarinis pučiamųjų instrumentų orkestras „Pamarys“ surinkęs 80,03 balus. O orkestre trimitu grojanti Vaiva Putriūtė pelnė geriausio solisto diplomą. Šiemet dvidešimties metų jubiliejų netrukus minėsiantis „Pamario“ orkestras Lietuvos pučiamųjų instrumentų orkestrų čempionatuose dalyvauja nuo 2002 metų ir visuomet tampa įvairių prizinių vietų laimėtoju. Geriausiai atlikto privalomo kūrinio T.Davoren „Pure of Heart“(Širdies tyrumas) interpretacija pripažinta Panevėžio rajono Šilagalio kultūros centro vario dūdų orkestrui „Sklepučini“, surinkusiam 79,39 balus – paskirta I vieta. Šio orkestro dirigentas Vilmantas Vapsva buvo pripažintas geriausiu C kategorijoje.
Kitą dieną nuo pat ankstyvo ryto iki vakaro vyko A, B ir D orkestrų kategorijų konkursai pasiskirstę įvairiose kurorto koncertinėse erdvėse. Palangos Vlado Jurgučio mokykloje vyko A kategorijos naujai įsikūrusių, pradedančiųjų groti vaikų orkestrų konkursas, kuriame dalyvavo 5 vario dūdų ir 4 koncertiniai pučiamųjų orkestrai. A kategorijoje Grand Prix ir 250 Eurų piniginį prizą laimėjo Vilniaus Broniaus Jonušo muzikos mokyklos Jaunučių pučiamųjų instrumentų orkestras, surinkęs 86,01 balų. Orkestras taip pat buvo apdovanotas diplomu už geriausią atliktą privalomą kūrinį „Trys šokiai iš J.Gudavičiaus albumo“, ar.Tado Šileikos. Puikiai įvertintas ir pučiamųjų instrumentų orkestro vadovas Rimantas Valančauskas. Jis buvo pripažintas geriausiu A kategorijos dirigentu ir apdovanotas specialiu diplomu. Geriausiu šios kategorijos vario dūdų orkestru pripažintas Tauragės „Šaltinio“ progimnazijos vario dūdų orkestras „Šaltinis“, vadovaujamas Kazio Bivainio – I vieta (77 balai).
Nuotraukoje Grand Prix laimėtojas „B’ orkestrų kategorijoje – Kybartų kultūros centro moksleivių pučiamųjų orkestras „Kybartai“, dirigentas Donatas Ziegoraitis.
Beveik tuo pačiu metu Palangos senojoje gimnazijoje vyko B kategorijos orkestrų konkursas, kuriame dalyvavo net 15 muzikos, meno mokyklų orkestrų, ankstesniais metais laimėjusių A kategorijoje. B kategorijoje varžęsi orkestrai atliko 15 minučių trunkančią programą, kurioje, be privalomojo kūrinio pasirinktinai iš 2018 m. Dainų šventės programos kūrinių, turėjo būti lietuvių kompozitoriaus kūrinys ir choralas. B kategorijoje Grand Prix ir 450 Eurų piniginį prizą laimėjo Kybartų kultūros centro moksleivių pučiamųjų orkestras „Kybartai“, surinkęs 93,4 balų. Kybartiečiai komisiją ir žiūrovus sužavėjo ne tik profesionaliai atlikta muzika, bet ir muzikantų gausa. Atsinaujinęs kolektyvas iš daugiau kaip 50 jaunosios kartos muzikantų pelnė diplomą už geriausią privalomo kūrinio atlikimą. Geriausio B kategorijos dirigento titulą taip pat pelnė nuo 2011 m. šio orkestro vadovo pareigas perėmęs Donatas Ziegoraitis. Ilgametis šviesaus atminimo Kybartų orkestro vadovas, iki profesionalių aukštumų mažo miestelio kolektyvą atvedęs legendinis maestro Antanas Ziegoraitis dabar galėtų didžiuotis, jog perdavė savo „kūdikį“ į tikrai geras savo sūnaus rankas. I vieta paskirta Plungės kultūros centro orkestrui (85,26 balai), dirigentas Romas Jasevičius. Geriausiu B kategorijos vario dūdų orkestru pripažintas Kauno rajono Babtų kultūros centro vario dūdų orkestras „Algupys“ (vadovas Jonas Girnius) – I vieta (82,39 balai). Specialiu prizu apdovanota B kategorijos geriausia dirigentė – Babtų kultūros centro direktorė ir chorvedė Eglė Patinskaitė-Žiuraitienė, kuri puikiai vadovavo šio nedidelio miestelio šauniai muzikuojantiems vyrams – dūdoriams.
Nuotraukoje I vietos laimėtojas „B’ orkestrų kategorijoje – Kauno rajono Babtų kultūros centro vario dūdų orkestras „Algupys”, vadovas Jonas Girnius, dirigentė Eglė Patinskaitė
Kiek vėliau Palangos koncertų salėje vyko aukščiausios D kategorijos orkestrų konkursas, kuriame jėgas išmėgino 1 Latvijos ir 4 Lietuvos orkestrai. D kategorijoje varžęsi orkestrai atliko 25 minučių trukmės programą, kurioje, be privalomojo kūrinio turėjo būti lietuvių kompozitoriaus kūrinys ir kūrinys su solistu. Čempionatas buvo ypač sėkmingas naujai suburtam Lietuvos muzikos ir teatro akademijos pučiamųjų ir mušamųjų instrumentų katedros orkestrui, pelniusiam D kategorijos Grand Prix ir 750 Eurų piniginį prizą. 86 balus surinkusiam LMTA orkestro dirigentui doc. Egidijui Ališauskui atiteko geriausio dirigento diplomas. Orkestras taip pat buvo apdovanotas diplomu ir už geriausią atliktą privalomą Tom Davoren kūrinį „Divinity of Hell“ (Pragaro dievybė), o orkestro solistas Rimvydas Savickas (klarnetas) pelnė geriausio solisto diplomą. I vieta paskirta Ligitos Bilevičienės vadovaujamam Panevėžio rajono Smilgių kultūros centro Perekšlių padalinio vario dūdų orkestrui „Saulutė“ (81,67 balai). Tai yra fenomenalu, kad mažų kaimelių jaunieji dūdorėliai pradėję kilti nuo žemiausių kategorijų, šiemet ryžosi ruošti D kategorijos sudėtingumo kūrinius. Viskas priklauso nuo asmenybės, kuri su meile ir užsidegimu tai daro!!!
Į čempionatą kasmet atvyksta patys geriausi Europos pučiamųjų orkestrai, bei pasaulinio garso profesionalūs atlikėjai, kompozitoriai ir dirigentai
Nuotraukoje – Baigiamajame XVIII-ojo atvirojo Lietuvos pučiamųjų instrumentų orkestrų čempionato Gala koncerte ir apdovanojimų ceremonijoje Palangos koncertų salėje koncertuoja The Filton Concert Brass (Velsas, JK), dirigentas Tom Davoren (Velsas, JK).
Pagrindiniu čempionato akcentu ir kulminacija tapo orkestras „Filton Concert Brass“ iš Jungtinės Karalystės, vadovaujamas pasaulinio pripažinimo sulaukusio kompozitoriaus ir dirigento Tom Davoren. Baigiamajame apdovanojimų koncerte pilnutėlėje Palangos koncertų salėje savo programą atliko keturis dešimtmečius gyvuojantis britų orkestras „Filton Concert Brass“, bei pasaulio scenose koncertuojantis trombonininkas Dr. L. Brett Baker (JK).
„Filton Concert Brass“ pelnė daugybę apdovanojimų Vakarų Anglijos ir visos Jungtinės Karalystės konkursuose. Orkestro dirigentas – Tom Davoren – kompozitorius ir orkestro vadovas, turintis vis augantį tarptautinį pripažinimą, jo kūriniai grojami visame pasaulyje, juos atlieka žymiausi orkestrai ir solistai. Kompozitorius yra laimėjęs Europos pučiamųjų instrumentų orkestrų asociacijos organizuojamą Europos kompozitorių konkursą, Tarptautinės tūbos ir eufonijos asociacijos įsteigtą apdovanojimą už kompoziciją, taip pat jam skirta mokslinė Menų ir humanitarinių mokslų tyrimų tarybos stipendija ir Velso kultūros gildijos kompozicijos ir daugybė kitų garbingų apdovanojimų.
Kartu su orkestru grojęs Dr. L. Brett Baker – aktyviai koncertuojantis atlikėjas, kasmet surengiantis per 60 koncertų. Jis yra įrašęs 30 solinių kompaktinių plokštelių, jo atliekama muzika skamba dar 48 kompaktiniuose diskuose. Jis taip pat yra įvairių prestižinių konkursų vertinimo komisijų narys, Singapūro ir Tailando „Low Brass“ festivalių vadovas. Čempionato metu jis surengė meistriškumo pamokas jauniesiems atlikėjams.
Svečiai iš Velso (Jungtinės Karalystės sudedamoji dalis) publikai pateikė malonią staigmeną, atlikdami kompozitoriaus Kazio Daugėlos kūrinį Lietuvos orkestrams žinomą pavadinimu „Šventinį saliutą”. Prie šios netikėtos improvizacijos visai publikai ir patiems grojantiems svečiams prisijungė Panevėžio šokių studijos „Fiva“ merginų grupė (vadovė Ugnė Zanevičiūtė – Audejeva) Visų nuostabai, orkestras skaitė iš lapo, nes šio kūrinio natos muzikantams buvo išdalytos tik prieš pat koncertą!
Vaizdo įrašai iš orkestro „Filton Concert Brass“ koncerto Palangos koncertų salėje:
Festive Rock by Kazys Daugėla https://www.youtube.com/watch?v=vEsn7sSTbX8
Pseudo-Yoik by Jaakko Mäntyjärvi https://www.youtube.com/watch?v=p3IeMm3OVNI
Nuotraukoje Čempionatui pasibaigus su XVIII-ojo Lietuvos pučiamųjų instrumentų orkestrų čempionato vadovais, žiuri vertinimo komisijos nariais ir organizatoriais.
Specialiais rėmėjų ir partnerių prizais buvo apdovanojami prizinių vietų laureatai, buvo išrinkti visų kategorijų geriausi solistai, dirigentai, privalomąjį kūrinį geriausiai atlikę orkestrai. Specialiai čempionatui skirtą apdovanojimą – autorinės kūrybos Grand Prix sukūrė palangiškis menininkas Linas Žulkus. Iškilmingo vakaro metu Lietuvos pučiamųjų instrumentų orkestrų čempionato idėjos autorius ir koordinatorius Remigijus Vilys dėkojo visiems organizatoriams, Palangos miesto savivaldybės merui Šarūnui Vaitkui, Palangos orkestrui, nuostabiems savanoriams už kasmet vis besiplečiantį ir šalies vardą garsinantį čempionatą, sveikino užsienio svečius, įteikdamas atminimo dovanas, padėkos raštus. Rengti čempionatą Palangoje asociaciją paskatino unikalia akustika pasižyminti Palangos koncertų salė ir Savivaldybės geranoriškumas, pastangos bei visokeriopa pagalba užtikrinant sklandžią renginių ciklo eigą. Pasak projekto iniciatoriaus Remigijaus Vilio, visi organizaciniai klausimai buvo sprendžiami labai operatyviai, skiriamas dėmesys žmogiškųjų išteklių – savanoriams telkti, tobulinta salės akustika.
Kitą dieną Atvelykio ir Dievo Gailestingumo sekmadienį svečiai koncertavo jaukioje, puikia akustika pasižyminčioje Palangos Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų bažnyčioje. Po iškilmingų sumos šv. Mišių, kurias aukojo Telšių vyskupas Kęstutis Kėvalas, bažnyčioje skambėjo orkestro „Filton Concert Brass“ atliekami pripažintų anglų kompozitorių opusai specialiai pritaikyti bažnytinei akustikai. Jų atliktus kūrinius klausytojai sutiko nepaprastai nuoširdžiai. Kiek anksčiau Šventosios Švč. Mergelės Marijos, Jūrų Žvaigždės bažnyčioje koncertavo Panevėžio rajono jaunimo vario dūdų orkestras „Aukštyn”, vadovaujamas Remigijaus Vilio. Jaunimo orkestrui „Aukštyn” taip pat dirigavo svečias iš Nyderlandų – Piet Visser.
Nuotraukoje – Palangos Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų bažnyčioje koncertuoja The Filton Concert Brass (Velsas, JK), dirigentas Tom Davoren (Velsas, JK), solistas trombonininkas Dr. L. Brett Baker (JK).
Vaizdo įrašai iš orkestro „Filton Concert Brass“ koncerto Palangos Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų bažnyčioje:
‘I’ll Walk With God’ by Nicholas Brodszky, arr. Goff Richards https://www.youtube.com/watch?v=_HLljh62vNs
„Abide With Me” by William H. Monk – Trombone Solo Dr. Brett Baker https://www.youtube.com/watch?v=2U2yRw0LHjw
‘Glow’ by Eric Whitacre, arr. Jacob Vilhelm Larsen https://www.youtube.com/watch?v=MWGs-hD2ZII
„When He Cometh” by Howard J. Evans – Euphonium Solo Anthony Smith https://www.youtube.com/watch?v=XElWZoVHRUQ
Prelude On The Hymn Tune ‘Lavenham’ by Geoffrey Nobes https://www.youtube.com/watch?v=D1SuGzrvOqo
Priminsiu, jog projektą organizavo Lietuvos varinių pučiamųjų instrumentų orkestrų asociacija, finansavo Lietuvos kultūros taryba ir Palangos miesto savivaldybė, tarp projekto partnerių – Panevėžio rajono savivaldybė.
Ar tikėtina, jog 2020 metais Palangoje vyks Europos pučiamųjų orkestrų čempionatas?
„Savivaldybė yra nusiteikusi labai rimtai. Šiuo metu vykdomi viešieji pirkimai ir mes gegužės mėnesio trečiąjį savaitgalį išsibandysime akustinės kriauklės sumontavimą scenoje, tikrinsime, kad garsas sklistų tinkamai. Gegužės 17-18 dienomis šioje salėje jau vyks koncertai su akustine kriaukle ir koncertų tomis dienomis atvyks pasiklausyti Europos orkestrų asociacijos atstovai. Šis čempionatas ir bandomasis koncertas gegužę padės atrasti tinkamiausius sprendimo būdus. Tiesa, nepaisant garso atspindžių sutvarkymo, dar buvo nemažai darbų nuveikta, užtikrinant garso izoliaciją tarp salės ir holo“, – kalbėjo Palangos orkestro vadovas Vygantas Rekašius.
Tai, kad dedamos visos pastangos, jog Europos pučiamųjų orkestrų čempionatas Palangoje įvyktų, patvirtino ir Palangos mero pavaduotojas Rimantas Antanas Mikalkėnas.
Europos orkestrų asociacijos rekomendacijas Palanga turi įgyvendinti, kaip minėta, iki gegužės vidurio, kai kurorte koncertuos praėjusių metų pasaulio čempionai iš Belgijos „Brassband Willebroek“. Kol kas Palanga vis dar lieka pagrindine pretendente organizuoti 2020 metų čempionatą, nors asociacija atsargoje yra pasilikusi ir Anglijos bei Belgijos pasiūlymus.
Europos orkestrų internetinės svetainės 4barsrest.com korespondentas Iwan Fox, kuris pirmą kartą lankėsi Lietuvoje, savo straipsniuose neslėpdamas susižavėjimo aprašė patirtus gražius įspūdžius apie Palangą, koncertinės salės akustiką ir įvykusį XVIII-ąjį Lietuvos pučiamųjų instrumentų orkestrų čempionatą.
Nuotraukoje Interviu Europos orkestrų internetinės svetainės 4barsrest.com korespondentui Iwan Fox. Iš kairės į dešinę: Iwan Fox, Kazys Daugėla ir Remigijus Vilys
„Papildomas veiksnys būtų jau vien stiprus kylančios orkestrų tautos entuziazmas, pasiryžimas priimti iššūkius, kuriuos Čempionatas yra paruošęs. Pastangų tikrai netrūksta tokiems svetingiems šeimininkams. Tiek daug jaunatviškumo ir gyvybingumo su tokiu dideliu nekantrumu mokytis ir tobulėti. Žmonės čia skleidžia labai gerą energiją“, – nuolat besišypsantis kalbėjo I. Fox.
Paklaustas apie kai kurių užsienio ekspertų prieštaringai vertinamą Palangos koncertų salės akustiką išsakė savo ir čia koncertavusio orkestro „Filton Concert Brass“nuomonę: „Prieš pat mūsų šalies orkestro pasirodymą, organizatoriai suteikė galimybę 4BR ir kitiems pasiklausyti orkestro su ir be elektroninės akustikos ( keturi skirtingi nustatymai). Kiti gali, žinoma, ir nesutikti, tačiau mūsų klausytojui, nors akustika ir nepasižymi tokiom charakteristikom kaip, pavyzdžiui, Stravinski Auditorium Montreux arba Symphony Hall Birmingeme, tačiau taip pat nė iš tolo nepanašu į nesklandumus neseniai įvykusiuose EBBC renginiuose Kursaal Ostende (Belgija), Le Nouvelle Siecle Lillyje (Prancūzija) ar Konzerthaus Frieburge (Vokietija), kuriuos rengė Europos varinių pučiamųjų instrumentų asociacija. O kaip dėl vykusio Europos čempionato Koncerthus Osle? Net patys norvegai nelinkę to minėti.
Nuotraukoje – Po koncerto Palangos Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų bažnyčioje The Filton Concert Brass (Velsas, JK) muzikantai su dirigentu Tom Davoren
Po intensyvaus savaitgalio orkestro „Filton Concert Brass“ muzikantai, kurių daugelis Lietuvoje ir Palangoje svečiavosi pirmąkart, neslėpė, jog liko sužavėti kurorto gamtos, infrastruktūros ir ypatingo žmonių svetingumo, vadindami šias gastroles vienomis geriausių per pastaruosius kelerius metus ir sakė nekantraujantys kuo greičiau sugrįžti. „Esu aplankęs daug šalių, tačiau patirtis Palangoje buvo išskirtinė. Sugrįžę perteikėme savo žmonėms jūsų užsispyrimą, kruopštumą, siekį dirbti“, – atsiliepė ne pirmą kartą Palangoje viešėjęs kompozitorius ir dirigentas Tom Davoren.
Kazio Daugėlos nuotraukos